چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

مقام عراقی: خط آهن شلمچه - بصره طی ۱۸ ماه عملیاتی خواهد شد

  • کد خبر: ۱۸۵۹۶۹
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
مقام عراقی: خط آهن شلمچه - بصره طی ۱۸ ماه عملیاتی خواهد شد
مشاور امور حمل و نقل نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد که ارتباط ریلی ایران با عراق از طریق خط آهن شلمچه-بصره طی ۱۸ ماه عملیاتی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، «ناصر الاسدی» مشاور امور حمل و نقل نخست وزیر عراق گفت که بغداد امیدوار است که نخستین ارتباط ریلی این کشور با ایران طی ۱۸ ماه عملیاتی شود.

خط آهن ۳۰ کیلومتری که قرار است شلمچه در جنوب غربی ایران را به شهر بصره در جنوب عراق وصل کند، با هدف انتقال میلیون‌ها زائر میان دو کشور ایجاد می‌شود.

الاسدی که با خبرگزاری رویترز صحبت می‌کرد، افزود: «ما باید شاهد آن باشیم که قطار طی ۱۸ ماه در این مسیر حرکت خود را آغاز کند، چون فاصله کم است».

وی تاکید کرد که عملیات پاکسازی منطقه (از مین) پیش از آغاز ارتباط ریلی میان شلمچه و بصره در حال انجام است.

این مقام عراقی گفت که دولت این کشور قصد دارد یک خط مترو میان کربلا و نجف احداث کند.

احداث خط ریلی شلمچه - بصره یکی از اقداماتی است که در دولت سیزدهم به ریاست جمهوری «سید ابراهیم رئیسی» با قدرت بیشتری پیگیری شد و در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته عملیات اجرایی احداث این خط ریلی شنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲ با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ایران و محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در نقطه صفر مرزی شلمچه برگزار شد.

راه‌آهن شلمچه به بصره پروژه‌ای است که نزدیک به ۴۰ سال درباره آن بحث می‌شد و حتی به جنگ تحمیلی علیه ایران خورد، اما مذاکرات ساخت آن حتی بعد از جنگ هم به جایی نرسید و حالا در سایه افزایش تعاملات منطقه‌ای هم ایران و هم عراق مصمم به اجرای پروژه هستند.

خط ریلی ریلی شلمچه - بصره  ۳۲ کیلومتر طول دارد و در مدت ۱۸ ماه آماده بهره برداری خواهد شد.

۱۶ کیلومتر این پروژه در شلمچه توسط راه آهن جمهوری اسلامی و ۱۶ کیلومتر در خاک عراق توسط دولت این کشور احداث می‌شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->